HTML

Kína

Ez az fiúk, először mindig a lámpát! :-)

Friss topikok

  • Fearless: Köszönöm! El is indulok ezen az úton! (2012.09.08. 22:44) Kína, ahol soha semmi nem változik
  • tafinaf: Szervusz Apeiron! Köszönöm a baráti szavakat. Nézd, mindent folyamatában kell nézni és rendszerben... (2011.08.17. 00:05) A Nyugat nyugatja
  • tafinaf: Na jó, de nem mindegy, ki MIT halmoz fel. Menj el Kínába, és nézz körül nyitott szemmel. Mi nem ad... (2010.11.11. 02:12) R-eset
  • tafinaf: En sajnos nem tudok ebben a kerdesben segiteni. Esetleg a blogot olvasok kozott lehet valaki, aki ... (2010.06.24. 10:27) Szótár, magyar
  • tafinaf: Persze, szivesen... amit publikusan is tudok mondani, az a TOR project (guglizd meg), azzal ha las... (2010.04.08. 17:42) Ébresztő

Linkblog

Kínáról, magyarok között szabadon

2008.08.04. 03:41 tafinaf

Magyarok, Kínáról

Kínáról lesz szó, és bárki hozzászólhat. Más fórumoktól különbözően itt mindenki írhat, vitatkozhat, ahogy kedve tartja, a lényeg, hogy a témát valahogy Kína (és annak környezete, Ázsia és a világ) körül tartsuk.

Lehet az elefántot bármelyik szemszögből leírni, ez a lényeg: láttassuk, milyen a világ.

Témaindítónak kezdjük úgy, hogy bárki felvethet egy kérdést, és ha tudok, válaszolok rá érdemben, blog-bejegyzés formájában. Aztán megvitatjuk, és ha kimerítettük a témát, jöhet a következő kérdés. Kínát jól ismerő, Kínában régóta élő, de a világgal folyamatosan kapcsolatban levő emberek okos gondolatait én személyesen szívesen látnám, de természetesen mindenki egyformán jogosan welcome.

No, kiváncsi vagyok, mi lesz az első kérdés?

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kina.blog.hu/api/trackback/id/tr51599297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csikcsongor 2008.08.10. 20:10:44

minek ilyen blog ?
már van ilyen

kinama.blog.hu

csikcsongor 2008.08.10. 20:24:36

aktuál

LongQingXiang, a robot,
saját súlyának háromszorosát, 164 kg-ot is majdnem kinyomta (világrekord lett volna), olimpiai bajnok lett. 17 éves. Teccett, mindig üvöltött egy egészségeset a magnéziumolás után.

Usa-K1na kosarlabda 101: 75

Kérdés: Aranyban K1na vezet, vajon az olimpia végén is ?
Mit szeretsz Kínában ? (bő leírást!)

tafinaf · http://nagyonjo.com 2008.08.10. 21:17:05

Szervusz csongor. Orulok, hogy idetalaltal.

Ha figyelmesen elolvastad volna az indito bejegyzest, nem kerdeztel/mondtal volna butasagot. Az altalad emlitett blog a letrehozoja szerint is cenzurazott. Ez nem az. Tehat ez nem olyan, mint az. Q.E.D. Vili?

Koszonjuk az olimpiai hiradot is, de ha lehet, nem kell ennyire reszletesen, akit erdekelnek a reszletek, ugyis megtalalja mashol. Azt, hogy az olimpia vegen is Kina vezet-e majd a megszerzett aranyermek szamaban, nem lehet elore tudni. Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. Meglatjuk.

Kosarlabdaban is "business as usual", az USA-t nehez megverni.

Re "mit szeretsz Kinaban", a bo leirast nem komment-kent, hanem majd egy uj bejegyzeskent fogom megirni. Viszont egy kis modositassal: nem arrol fogok irni, hogy szemelyesen EN mit szeretek Kinaban, hanem arrol, amiket szerintem masok is szeretnenek. Oke?

csikcsongor 2008.08.10. 21:34:06

Orulnek ha le1rnad Te mit szeretsz K1naban, hisz olyasmit a Google nem dob ki, csak Benoe negati1v b1ralatait K1narol. Kivancsi vagyok hogy bevallod e masnak is, azokat a dolgokat amik nagyon tetszenek neked. Ha nem tudsz meglenni k1nai nő nelkul, talan tobb szempontbol is szerelmes lehetsz Kinaba.
Hogy vagy a Kantoni nyelvel, tanulod-e, legalabb beszed szintjen ? Most epp nem vagy Csonkóban, mi az aminek hianyat erzed ? Talan honvagyad is van-e ?

tafinaf · http://nagyonjo.com 2008.08.10. 22:30:30

Csongor, nem muszaj 1-est irni a hosszu i helyett. Irhatsz nyugodtan rovidet is, ha mar a tobbi ekezetes betut sem irjuk, azt is odakepzeljuk majd. Csak jotanacs, mert igy eleg rosszul olvashato, amit irsz.

Termeszetesen nagyon sok jo dolog van Kinaban, azert maradnak sokan sokaig. Az ujsagiras viszont nem arrol szol, hogy a 99% jo dolgot ismetelgetjuk unos-untalan, hanem arra az 1% visszassagra koncentralunk, amitol az ember meglatja a hajszalt a levesben. Ahhoz, hogy jobban megertsd, mondanek egy peldat, erre a hajszalra asszocialando. Kapsz egy nagyon jo levest, megeszed, es a vegen talalsz benne egy doglott legyet. Ha hazamesz, vajon a 99%-ban finom levesrol fogsz majd beszelni, vagy a legyrol?

Kinaban vannak jo dolgok, persze. Csakugy, mint minden orszagban. De akik errol beszelnek, ANELKUL, hogy megemlitenek a visszassagokat is, szerintem nepbutitast vegeznek. Ezeket ellensulyozando, vagyok kenytelen "negativ" dolgokra felhivni a figyelmet, ha a nalam hangosabbak ezt nem teszik meg. Ennyi.

De legyen neked is jo napod, felsorok majd dolgokat, amik jok Kinaban, amiknek a tobbseget te is ismerni fogod, ha kibirtal tobb, mint egy honapot Kinaban.

Nem tudom honnan szerzed az informacioidat rolam, de ha megkerhetlek, ne ezen a publikus forumon talalgass a szexualis preferenciaim felol. Majd ha ugy gondolom, beszelek en rola, de ne provokalj legyszi. Koszonom szepen, nagyon jol meg tudok lenni "kinai no" nelkul, nem tudom honnan veszed azt a marhasagot, hogy ez nem igy lenne. Kinaba nem vagyok (nem is lehetek) szerelmes, mert Kina az egy orszag, es nagyon beteg lelku embernek kell lennie annak, aki egy orszagba kepes szerelmes lenni. En maradok az embereknel. 1.3 millard emberbe nem tudok szerelmes lenni, maximum 1-be, tehat ugy ahogy van az a mondatod marhasag. Sorry, de nevezzuk neven a gyereket.

Kantoni nyelvet annyira beszelem, amennyire szuksegem van ra. Ha arra vagy kivancsi, hogy le tudnek-e forditani mondjuk egy konyvet angolrol kantonira, az sokmindentol fugg, de en nem forditasbol elek, tehat ha ez a cel, masok nalam gyorsabban is megcsinaljak. En praktikus ember vagyok, es mindennel csak annyira foglalkozok, amennyire az az eletfilozofiamhoz szukseges. Stratega vagyok, es a kantoni nyelv ismerete nem szukseges ahhoz, hogy jo stratega legyek, tehat... sok energiat nem fektettem eddig bele. Ettol fuggetlenul ragadt ram valamennyi.

Azt, hogy most eppen hol vagyok, azt hiszem felesleges talalgatnod. Lehet, hogy Kinaban vagyok (gondolom arra gondoltal a "Csonko" szoval), lehet, hogy nem. Ezt te sosem fogod errol a blogrol megtudni. Semmilyen hianyban nem szenvedek (lekopogom), hala a jo Istennek, honvagyam nincs, nem is lehet, hiszen VILAGpolgar vagyok, es a VILAGban elek (Fold bolygo), tehat logikailag keptelenseg, hogy honvagyam legyen.

Ha van meg valami egeto, okos kerdes, nyugodtan ird meg, de ha turelmes vagy, megvarhatod a kovetkezo posztot is, es esetleg masokat is, akik hozzaszolnak majd.

Hidden Dragon 2008.08.11. 13:30:17



Csongor! Ahhoz kepest, hogy van mar ilyen blog te vagy a Nr.1. kommentelo eddig ;))
Szerintem jo otlet ez a blog is, remelem sokan fognak irkalni ide pro es kontra Kinaval kapcsolatban. A kina ma blogra nekem mar azert nem volt kedvem beirni mert egy par ember szemelyes vitajava valt de ezt Tafifnaf jobban tudja ;))

postás 2008.08.11. 13:38:22

Én kérdeznék. Miért kell téged tafinaf hiteles forrásnak tekintenünk kína ügyben? előbb kápráztass el tudásoddal itt a blogon és a ha meggyőztél kérdezek. köszi

benoe · http://kina.blog.hu 2008.08.11. 15:04:08

postas: Nem tudom ez a "hiteles forras" dolog hogyan kezdodott, de elmondom szivesen, mirol van szo.

1992-ben jartam eloszor Kinaban. Kikuldetesben voltam, es a repulogepen talalkoztam egy fantasztikus emberrel, aki mar (ha jol emlekszem) 1985 ota ott elt. Meg le sem szallt a gep, de megtanitott minket kinaiul szamolni 1-tol 10-ig. O mar akkor is jol tudott kinaiul, mezitlab jarkalt a gepen, es allandoan mosolygott. Ez mindannyiunkat elgondolkodtatott. Ez az ember ma is jo baratom, de (tudomasom szerint) nem irogat sehova, nem "osztja az eszt", pedig nalam nagysagrendekkel jobban ismeri Kinat.

Aztan Kinaban megismerkedtem sok mas kulfoldivel, meg akkor 1992-ben, akik mar akkor 10-20 eve ott eltek. Olaszok, franciak, amerikaiak, malajok, mindenfajta nepseg. Nekunk az egesz orszag akkor "sokkolo" volt, messze nem azt a "modern" Kinat kell elkepzelni, amivel ma talalkozik a kulfoldiek tobbsege abban a par nagyvarosban. Ok is allandoan vigyorogtak. Na, ok sem irnak sehova, tudtommal.

Aztan otthon megismerkedtem (ez utan a kikuldetes utan) mas magyarokkal, akik ugyancsak mar akkor az ottani egyetemeken (Kinaban) tanultak, jol beszeltek a nyelvet, es ismertek Kinanak egy-egy oldalat, mar azokat, amikkel talalkoztak. Ezekkel az emberekkel is mind a mai napig kapcsolatban vagyok, es ha vannak vitas kerdesek, megvitatjuk.

1997 ota magam is Kinaban elek, nemreg meg is hazasodtam, es ugy nez ki, bar a vilagon sok orszagban megfordultam, es vilagpolgarnak tartom magam, Kinahoz a jovoben mar a felesegem reven is kotodok majd, ha tetszik, ha nem. Ez alatt az elmult tizenegy ev alatt bejartam Kinat, lattam a kinai piramis legfelso es legalso lepcsofokait is, dolgoztam nagyon magas korokben, es megtapasztaltam, hogyan elnek a legeslegszegenyebb kinaiak is. Tanacsado voltam, vagyok (es leszek), eletelemem az oktatas, a filozofia, a gondolkodas. Sokat lattam, sokat gondolkodtam, es sok embernek segitettem megerteni a(zt a) vilagot (amit ott talaltak).

Ugyanakkor sajnalattal vettem eszre, hogy a nalam kesobb erkezett magyarok kozul nagyon kevesen (ezek viszont ma is jo barataim) adtak meg a tiszteletet azoknak, akik elobb erkeztek. En megtettem, mindig is megteszem, de sajnos huztam a strigulakat, hany pokhendi, szemtelen, rosszul nevelt magyar valasztotta Kinat vadaszteruleteul. En mindig segitettem a hozzam forduloknak, szallast, etelt, kozlekedest biztositottam azoknak, akik hozzam, hozzank jottek, ellenszolgaltatas elvarasa nelkul, termeszetesen. Megis voltak nagyon halatlan magyarok, akik utana hala helyett hatbadoftek, loptak tolem, es igaztalanul ragalmaztak (online, publikus forumokon). Dobbenet, nem igazan ertem, hogy ez kinek es miert jo, de ilyen magyarok is vannak, sajnos. Ha nem is a tobbseg, de egy kellemetlen kisebbseg.

A tizenegy ev alatt nalam megfordult magyarok 20%-a nagyon kedves, rendes ember, ma is joban vagyunk. Egy masik 20% roppant gusztustalan benoe-bashing hadjaratot folytat a neten (kozuluk paran mar tulleptek a torvenyes kereteket), teljesen erthetetlen, hogy miert (csak talalgatni tudok, a tipikus magyar irigyseg, forgoajtos izzadsagszagu tortetes, vagy egyszeruen a kinai agymosas eredmenye lehetnek kivalto okok). A maradek 60% teljesen normalis ember: megkoszonte a segitsegemet, es tovabballt.

Mivel munkam resze az emberek segitese, tajekoztatasa, igy keveske szabad idomben moralis szukseget erzem annak, hogy az altalam felhalmozott tapasztalatot a kozzel megosszam. Biztattak sokan, hogy konyvet irjak, es lehet, hogy meg arra is sor fog kerulni. Eleinte gondoltam, felhasznalom a mar letrejott forumokat, es ott segitek masoknak, ha kerdesuk van. Az azsia.net-en irtam sokat, es a HIX AZSIA-n. Tul sokat is, mert a magyar mondas ott is elt: "ket dudas egy csardaban" nem fer meg, ugyebar. Amikor ki mertem javitani a tevedeseket vagy tudatos ferditeseket, eleinte meg csak szoban lettem megintve, majd egyszeruen kidobtak. Ami kicsit jol is esett, sot, csongorhoz hasonloan magam sem tartottam szintemhez meltonak, hogy olyan kozossegbe tartozonak tunjek, mint ami ott van. Ettol fuggetlenul ami pl azon a site-on van (az azsianet-en megjeloltem, melyek a cenzurazott site-ok), az cenzura, nem moderacio. Fenyes bizonyitek erre az, hogy amikor mas neven probaltam irni, erdekes modon bennmaradtak az irasaim, de csak addig, amig valaki ki nem deritette, hogy hopp, ez is ugyanaz az ember (en, benoe). Na, abban a pillanatban torlodtek az irasaim. Ez kerem 100% tiszta cenzura.

Okos ember tudja, hogy cenzuraval nem lehet semmit elerni. Kinaban a vezetok meg mindig nem jottek ra erre, es lathatolag pl az azsia.net gazdai sem. Kicsit erthetobbe teszi a dolgot, ha tudjuk, hogy az azsia.net Shanghaiban, Kinaban van host-olva, es a kinai torvenyek szerint ok ugy tancolnak, ahogy azt Pekingben a cenzorok akarjak. Meg van kotve a kezuk, ezert bizonyos foku sajnalat erheti oket. De az a hangnem, amit egyesek ott megengedtek maguknak, az mutatja, hogy egyesek ott egyszeruen csak el akarjak hallgattatni azt, aki naluk esetleg jobban ertene egy kerdeshez.

Igy aztan fogtam magam, es letrehoztam egy, az azsia.net-nel (szerintem) jobb platformot, az azsianet.com-ot, egy igazan szabad site-ot, mint pl ez is, ahol mindenki szolhat, mint regen a gorog koztereken. En hiszek abban, hogy mindent meg lehet kulturaltan is vitatni, nem kell soha senkit elhallgattatni.

Visszaterve a hitelesseg kerdesehez: a Kinat tenyleg ismero emberek kozul ugy nez ki kevesen latnak ma tisztan. Sokan hagytak magukat agymosni kinai tartozkodasuk alatt, es fekudtek le a rendszernek (amit ott van). Ennek sok oka van (talan errol is beszelunk majd kesobb), de teny, hogy jelenleg ket, egymassal ellentetes polus van, es egyszerre mindket polushoz nem lehet tartozni. Aki ma ketszinu, ketarcu politikat folytat, hosszu tavon ket szek kozott a pad ala esik, mert elvesziti hitelesseget. Es sajnos sok magyar, aki Kinat valamennyire ismeri, vagy ott el(t) par eve, evig, szereny velemenyem szerint vagy oszintetlen, azaz mast mond, mint amit gondol; vagy ha komolyan ugy erzi, hogy az az iranyvonal, amit a jelenlegi kinai vezetes kepvisel, olyan, amihez ok a nevuket adjak: akkor szerintem a rossz lora tettek. (Ezt is megbeszeljuk majd kesobb reszletekben, de elore csak annyit: eleg ennek a megertesehez annyi, hogy az oszintebb kinai vezetok MAGUK IS tudjak, hogy rossz vaganyon vannak. Ehhez kepest eleg vicces, ha egy agymosott magyar szajkozza azokat a butasagokat, amiket maguk a kinai vezetok sem gondolnak komolyan.)

A tenyek makacs dolgok, szokta apam mondani. Nem valtoznak, akarki akarmit hisz, es akarmilyen hangosan is ordibal. En is a tudomanyos oktatasban dolgozom, es a konzultacio, amit adok az ugyfeleimnek, is megprobal amennyire lehet, a tudomany jelenleg elert eredmenyeire tamaszkodni. Ezt a gondolkodasmodot probalom megosztani a nagyerdemuvel, amennyire idom engedi.

A hitelessegrol utoljara meg annyit, hogy nem azert kell nekem hinni, mert akarmilyen egyetemen akarmit tanitok, vagy akarmilyen intezmenynek akarmilyen magasrangu vezetoje lennek. Ez a tekintelyelv lenne... ezert NE hallgasson ram senki. Ezert sem kakaskodok a cimeimmel, csak, mint egyszeru halando, leirom a logikai utat, ahogyan en latom a vilagot, ahogyan en gondolkodok. Es ha ezzel masokat vitara sarkallok, az nagyon jo. Az agynak pontosan erre van szuksege: kis tornara. Minel tobben, tobb szemszogbol vizsgalunk meg egy kerdest, annal jobb. Fontos, hogy SENKI nem lesz cenzurazva: ha valaki vette a faradsagot, es leirta a velemenyet, mindenki meg fogja fontolni, akarmilyen is legyen az.

De teny, hogy az egyetemi diakjaim, a magasrangu cegvezeto klienseim, vagy a barataim (IQ140 folott) kozott kevesen akadnak, akik sok kivetnivalot latnak abban, ahogyan en latom a vilagot. Ez engem megnyugtat, de annak remenyeben, hogy akik tevuton tevelyegnek, is esetleg ihletet kapnak, es feleszmelnek, nagyon szivesen, turelmesen es civilizalt uriemberhez meltoan szabadon irok, valaszolok, es vitazok.

Nem kell se baro urnak, se professzor urnak szolitani, se semmilyen cimmel illetni. Zsolt is lehetek, benoe is, tafinaf is, ki melyiket kedveli, mindegy. Itt majd TEMAKROL beszelunk, es nem egymasrol. Talan EZ az, ami (remenyeim szerint) ezt a blogot hitelesse teheti.

Kovetkezo blog bejegyzesben csongor kivanalmai szerint Kina 95%-at kitevo jobb dolgokbol mazsolazunk majd. (Azt mar leirtam, hogy ezt miert nem fogjuk gyakrabban megtenni: mert az okos ember a 100%-hoz probal konvergalni, es nem alkuszik meg 95%-kal.)

csikcsongor 2008.08.12. 09:36:46

Szia.
Állat hozzászólásaimat kérlek töröld, mostantól megpróbálok értelmesebben hozzászólni majd, és nem fogok személyeskedni. Üdv.
Azt azért tényleg várom, mit szeretsz Kínában, azt biztosan jobban át kell gondolnod, nehezebb lesz róla írnod.

benoe · http://nagyonjo.com 2008.08.12. 12:25:35

Csongor, mint már jeleztem, nem törlünk semmit, mert ha egyszer elkezdjük, nincs vége. Nyugi, írjál nyugodtan, nem kell mást adnod, mint önmagad. Alles mag, niets moet, ahogy a holland mondja. Mindent szabad, semmit sem kötelező.

csikcsongor 2008.08.17. 00:35:09

itt valaki mindig ir kinarol

china2 . blog . nlcafe . hu

china . blog . nlcafe . hu

benoe · http://kina.blog.hu 2008.08.17. 03:23:42

Jopofak ezek a linkek, csak kar, hogy mindig elrontod space-ekkel. Sok szep szines kep van rajtuk, meg hozza mese, turistak szeretni fogjak. Koszi.

tafinaf · http://nagyonjo.com 2008.08.20. 15:24:55

Kína "összetett kérdés", ahogy szokták mondani. El lehet róla mindent mondani, és az ellenkezőjét is. A továbbiakban a világban elfoglalt szerepének megfelelően fogjuk az országot, kultúrát értékelni. Akinek pedig Kínához kapcsolódó híre van, a főoldalunkon lehet beküldeni (klippet is, a tévébe): azsianet.com.
süti beállítások módosítása